Offentlige indkøb
Hvorfor indkøbe via en SKI-aftale?
SKI – Staten og Kommunernes Indkøbsservice er sat i verden for at effektivisere og professionalisere det offentlige indkøb. SKI udvikler indkøbsaftaler på varer, tjenesteydelser og it og hjælper stat, kommuner og regioner med at skabe konkurrence og afløfte udbudspligten.
SKI rammeaftalerne er designet til at gøre indkøbsprocessen både mere effektiv og økonomisk fordelagtig for offentlige institutioner, herunder stat, regioner og kommuner.
Vi forstår de udfordringer og muligheder, som offentlige virksomheder står over for i den digitale tidsalder. Som en erfaren partner på udvalgte SKI rammeaftaler, er vi her for at rådgive og støtte dig bedst muligt med høj kvalitet, og levere den bedste løsning til bedst mulig pris.
Vi kan levere på flere SKI-rammeaftaler
50.03 Servere og storage
SKI 50.03-aftalen omhandler primært indkøb af hardware, herunder servere og storage, samt tilhørende tilbehør, software/licenser, support- og serviceaftaler samt timebaserede ydelser.
Du kan lave tilkøb til eksisterende server og storageløsninger ligesom du kan anskaffe en helt ny løsning, eller du kan købe timebaserede ydelser tilknyttet server og storage udstyr.
Retningslinjer for tildeling af leveringskontrakter er:
- Direkte tildeling – anvendes, hvor Kunden alene har et behov for at købe Produkter til supplering af et allerede eksisterende server- og/eller storage-system(er).
- Miniudbud mængdekøb – anvendes, hvor anskaffelsen overstiger kundens tærskelværdi, behov for at tilføje supplerende vilkår o.l, behov for at købe én eller flere funktionsdygtige server- og/eller storage enheder til delvis fornyelse eller udvidelse af kundens eksisterende server og/eller storage systemer eller alene omfatter timebaserede ydelser.
- Miniudbud løsningskøb – anvendes hvor der er tale om at etablere en ny it-løsning eller udskifte/udvide et eller flere server og/eller storagesystemer. Her kan der anskaffes komplekse/integrerede systemer, PAYG og tilføje resultatansvar. Ved Miniudbud Løsningskøb kan Kunden ikke stille krav om, at anskaffelsen er teknisk forenelig med Kundens eksisterende it-løsning eller server og/eller storagesystemer.
Server- og storageløsninger er vores kerneforretning og vi har et bredt og dybt sortiment på aftalen fra 10 af vores partnere, nævnt her i alfabetisk rækkefølge: Cisco, Dell Technologies, Fujitsu, Hitachi Vantara, HPE, IBM, Lenovo, NetApp, Pure Storage og Super Micro. Desuden har vi samarbejde med Inside Systems og Rejoose omkring genbrug af brugt udstyr og klima- og miljø rådgivning på aftalen.
Læs mere om SKI 50.03 her: www.ski.dk/aftaler/se-aftale eller kontakt Torben Tved Linde
02.06 Standardsoftware
Denne aftale er et dynamisk indkøbssystem, hvor du kan købe software og ydelser relateret til den købte software.
Du kan således både gentegne dine eksisterende licenser og indgå vedligeholdsaftaler på software, som du har i forvejen. Derudover kan du købe ny software. Du kan købe alle typer af løsninger, dvs. både on-premise løsninger og cloudbaserede løsninger. SKI 02.06 er opdelt i to kategorier. Du kan købe den samme software og ydelser i begge kategorier, men der er forskel på, hvordan du evaluerer dit indkøb i de to kategorier:
- Kategori 1: Bruger du, når dit indkøb alene skal evalueres på pris, fx ved gentegning af eksisterende software aftaler.
- Kategori 2: Bruger du, når dit indkøb skal evalueres på både pris og kvalitet, fx ved indkøb af helt nye software løsninger.
Vi er specialister indenfor flere områder på standardsoftware med fokus på OpenSource, Cloud, PAM, Sikkerhed og virtualisering og har kompetencer på løsninger fra flere af vores partnere eksempelvis: Microsoft, Red Hat, IBM, SUSE, Delinea, Rubrik og Veeam.
Læs mere om aften her: www.ski.dk/aftaler/se-aftale/ eller kontakt Poul Petersen.
02.07 Kommunikationsprodukter og -løsninger
Denne aftale er et dynamisk indkøbssystem, hvor du kan købe kommunikationsprodukter og -løsninger inklusive licenser, service og support samt konsulentydelser. SKI 02.07 aftaler løber i 25 år, og vi er med fra start og klar til at levere løsninger til alle SKI-abonnenter.
SKI 02.07 er opdelt i 2 kategorier, og vi er leverandør på begge kategorier:
- Simple løsninger
- Komplekse løsninger
I kategori 1 kan du købe simple løsninger eller volumenindkøb, og i Kategori 2 kan du købe større og mere komplekse, samlede kommunikationsløsninger, fx en ny opgradering af din organisations eksisterende netværksinfrastruktur, kontaktcenterløsninger, it-sikkerhedsløsninger, eller hvis dit indkøbsbehov gør, at der skal tages hensyn til fx miljø, funktionalitet eller sikkerhed.
Vi tilbyder en bred portefølje af løsninger fra flere af vores partnere, såsom: HPE Aruba, Fortinet, Exclusive Networks, Nvidia Networks og Juniper.
Læs mere om aftale 02.07 her: www.ski.dk/udbud/se-udbud eller kontakt Torben Tved Linde
02.14 It-konsulenter
Vi er leverandør på SKI 02.14 it-konsulenter i både kategori 1 og 2. Aftalen forventes at træde i kraft 26. aug. 2024.
Det bliver muligt, at købe konsulenttimer inden for 14 ydelsesområder, og der vil være mulighed for at anskaffe teknologi- og sektor(domæne)-specifikke kompetencer. De offentlige kunder evaluerer tilbuddene på konkrete CV’er/kompetencer.
Indkøb foretages som konkrete indkøb i det dynamiske indkøbssystem, og ydelserne er timebaserede og kan anskaffes inden for to indkøbskategorier:
- Kategori 1: Kompetencekøb – behov for specifikke kompetencer
- Kategori 2: Opgavekøb – behov for at få løst en specifik opgave.
Vi er din pålidelige partner under denne aftale, og vi sikrer, at dine it-behov bliver mødt med ekspertise og erfaring.
Læs mere om aftalen her: www.ski.dk/aftaler/se-aftale eller kontakt Torben Tved Linde
02.22 It-drift
SKI-aftale 02.22 omhandler it-drift og er en af de centrale rammeaftaler, der understøtter offentlige institutioners behov for effektive og pålidelige it-løsninger.
Aftalen er et dynamisk indkøbssystem, hvor du kan købe drift for alt til en enkelt server til outsourcing af hele din organisations it-drift inklusive slutbrugerudstyr som computere mv.
På aftalen kan du købe it-drift og relaterede services, og sortimentet favner derfor både den traditionelle it-drift samt cloudbaseret drift.
Indkøbet kan foretages indenfor kategorierne:
- Clouddrift
- Datacenterdrift
- Co-location
- Netværksdrift
- Applikationsdrift
- Slutbrugerservices
- Sikkerhedsservices
Læs mere om aftalen her: www.ski.dk/aftaler/se-aftale eller kontakt Torben Tved Linde
Vores partnere om samarbejdet på SKI 50.03:
Vi kan hjælpe med indkøb på SKI-aftalerne
Der er mange muligheder inden for indkøb på SKI-aftalerne. Kontakt Rikke Laursen for en snak om, hvordan vi kan understøtte jeres offentlige virksomhed gennem vores ekspertise og løsninger. Ring, skriv eller udfyld formularen herunder.