Offentlige indkøb

Vi er leverandør på SKI-rammeaftaler

SKI 50.03 Servere og storage

Læs mere om SKI 50.03

SKI 02.06 Standardsoftware

Læs mere om SKI 02.06

SKI 02.07 Kommunikations-produkter og -løsninger

Læs mere om SKI 02.07

SKI 02.14 It-konsulenter

Læs mere om SKI 02.14

SKI 02.22 It-drift

Læs mere om SKI 02.22

Hvorfor indkøbe via en SKI-aftale?

SKI – Staten og Kommunernes Indkøbsservice er sat i verden for at effektivisere og professionalisere det offentlige indkøb. SKI udvikler indkøbsaftaler på varer, tjenesteydelser og it og hjælper stat, kommuner og regioner med at skabe konkurrence og afløfte udbudspligten.

SKI rammeaftalerne er designet til at gøre indkøbsprocessen både mere effektiv og økonomisk fordelagtig for offentlige institutioner, herunder stat, regioner og kommuner.

Vi forstår de udfordringer og muligheder, som offentlige virksomheder står over for i den digitale tidsalder. Som en erfaren partner på udvalgte SKI rammeaftaler, er vi her for at rådgive og støtte dig bedst muligt med høj kvalitet, og levere den bedste løsning til bedst mulig pris.

Vi kan levere på flere SKI-rammeaftaler

50.03 Servere og storage

SKI 50.03-aftalen omhandler primært indkøb af hardware, herunder servere og storage, samt tilhørende tilbehør, software/licenser, support- og serviceaftaler samt timebaserede ydelser.

Du kan lave tilkøb til eksisterende server og storageløsninger ligesom du kan anskaffe en helt ny løsning, eller du kan købe timebaserede ydelser tilknyttet server og storage udstyr.

Retningslinjer for tildeling af leveringskontrakter er:

  • Direkte tildeling – anvendes, hvor Kunden alene har et behov for at købe Produkter til supplering af et allerede eksisterende server- og/eller storage-system(er).
  • Miniudbud mængdekøb – anvendes, hvor anskaffelsen overstiger kundens tærskelværdi, behov for at tilføje supplerende vilkår o.l, behov for at købe én eller flere funktionsdygtige server- og/eller storage enheder til delvis fornyelse eller udvidelse af kundens eksisterende server og/eller storage systemer eller alene omfatter timebaserede ydelser.
  • Miniudbud løsningskøb – anvendes hvor der er tale om at etablere en ny it-løsning eller udskifte/udvide et eller flere server og/eller storagesystemer. Her kan der anskaffes komplekse/integrerede systemer, PAYG og tilføje resultatansvar. Ved Miniudbud Løsningskøb kan Kunden ikke stille krav om, at anskaffelsen er teknisk forenelig med Kundens eksisterende it-løsning eller server og/eller storagesystemer.

Server- og storageløsninger er vores kerneforretning og vi har et bredt og dybt sortiment på aftalen fra 10 af vores partnere, nævnt her i alfabetisk rækkefølge: Cisco, Dell Technologies, Fujitsu, Hitachi Vantara, HPE, IBM, Lenovo, NetApp, Pure Storage og Super Micro. Desuden har vi samarbejde med Inside Systems og Rejoose omkring genbrug af brugt udstyr og klima- og miljø rådgivning på aftalen.

Læs mere om SKI 50.03 her: www.ski.dk/aftaler/se-aftale eller kontakt Torben Tved Linde

02.06 Standardsoftware

Denne aftale er et dynamisk indkøbssystem, hvor du kan købe software og ydelser relateret til den købte software.

Du kan således både gentegne dine eksisterende licenser og indgå vedligeholdsaftaler på software, som du har i forvejen. Derudover kan du købe ny software. Du kan købe alle typer af løsninger, dvs. både on-premise løsninger og cloudbaserede løsninger. SKI 02.06 er opdelt i to kategorier. Du kan købe den samme software og ydelser i begge kategorier, men der er forskel på, hvordan du evaluerer dit indkøb i de to kategorier:

  • Kategori 1: Bruger du, når dit indkøb alene skal evalueres på pris, fx ved gentegning af eksisterende software aftaler.
  • Kategori 2: Bruger du, når dit indkøb skal evalueres på både pris og kvalitet, fx ved indkøb af helt nye software løsninger.

Vi er specialister indenfor flere områder på standardsoftware med fokus på OpenSource, Cloud, PAM, Sikkerhed og virtualisering og har kompetencer på løsninger fra flere af vores partnere eksempelvis: Microsoft, Red Hat, IBM, SUSE, Delinea, Rubrik og Veeam.

Læs mere om aften her: www.ski.dk/aftaler/se-aftale/ eller kontakt Poul Petersen.

02.07 Kommunikationsprodukter og -løsninger

Denne aftale er et dynamisk indkøbssystem, hvor du kan købe kommunikationsprodukter og -løsninger inklusive licenser, service og support samt konsulentydelser. SKI 02.07 aftaler løber i 25 år, og vi er med fra start og klar til at levere løsninger til alle SKI-abonnenter.

SKI 02.07 er opdelt i 2 kategorier, og vi er leverandør på begge kategorier:

  1. Simple løsninger
  2. Komplekse løsninger

I kategori 1 kan du købe simple løsninger eller volumenindkøb, og i Kategori 2 kan du købe større og mere komplekse, samlede kommunikationsløsninger, fx en ny opgradering af din organisations eksisterende netværksinfrastruktur, kontaktcenterløsninger, it-sikkerhedsløsninger, eller hvis dit indkøbsbehov gør, at der skal tages hensyn til fx miljø, funktionalitet eller sikkerhed.

Vi tilbyder en bred portefølje af løsninger fra flere af vores partnere, såsom: HPE Aruba, Fortinet, Exclusive Networks, Nvidia Networks og Juniper.

Læs mere om aftale 02.07 her: www.ski.dk/udbud/se-udbud eller kontakt Torben Tved Linde

02.14 It-konsulenter

Vi er leverandør på SKI 02.14 it-konsulenter i både kategori 1 og 2. Aftalen forventes at træde i kraft 26. aug. 2024.

Det bliver muligt, at købe konsulenttimer inden for 14 ydelsesområder, og der vil være mulighed for at anskaffe teknologi- og sektor(domæne)-specifikke kompetencer. De offentlige kunder evaluerer tilbuddene på konkrete CV’er/kompetencer.

Indkøb foretages som konkrete indkøb i det dynamiske indkøbssystem, og ydelserne er timebaserede og kan anskaffes inden for to indkøbskategorier:

  • Kategori 1: Kompetencekøb – behov for specifikke kompetencer
  • Kategori 2: Opgavekøb – behov for at få løst en specifik opgave.

Vi er din pålidelige partner under denne aftale, og vi sikrer, at dine it-behov bliver mødt med ekspertise og erfaring.

Læs mere om aftalen her: www.ski.dk/aftaler/se-aftale eller kontakt Torben Tved Linde

02.22 It-drift

SKI-aftale 02.22 omhandler it-drift og er en af de centrale rammeaftaler, der understøtter offentlige institutioners behov for effektive og pålidelige it-løsninger.

Aftalen er et dynamisk indkøbssystem, hvor du kan købe drift for alt til en enkelt server til outsourcing af hele din organisations it-drift inklusive slutbrugerudstyr som computere mv.

På aftalen kan du købe it-drift og relaterede services, og sortimentet favner derfor både den traditionelle it-drift samt cloudbaseret drift.

Indkøbet kan foretages indenfor kategorierne:

  • Clouddrift
  • Datacenterdrift
  • Co-location
  • Netværksdrift
  • Applikationsdrift
  • Slutbrugerservices
  • Sikkerhedsservices

Læs mere om aftalen her: www.ski.dk/aftaler/se-aftale eller kontakt Torben Tved Linde

Vores partnere om samarbejdet på SKI 50.03:

Samarbejdet mellem IBM Danmark og Komplex it er i den grad præget af professionalisme, engagement og stort branchekendskab, som er afgørende for et stærkt og bæredygtigt samarbejde. Komplex it besidder ikke kun teknisk ekspertise, men også en imponerende evne til at håndtere komplekse forretningsmæssige situationer, som SKI udbudsprocesser somme tider kan være. Deres engagement og entusiasme er tydelig i alle aspekter af samarbejdet, særligt deres realistiske tilgang til opgaverne og forståelse af offentlige virksomheders behov.

Alex Enggaard, Sales Representative, IBM Denmark

Komplex it er en af Lenovos mest dedikerede partnere, som besidder indgående kompetencer omkring Lenovos datacenterudstyr. Det glæder os at se, at Komplex it har formået at komme på SKI-aftalen 50.03. Det giver de offentlige kunder mulighed for at samarbejde med en af de mest kompetente partnere i branchen, og vi ser frem til det fremtidige samarbejde.

René Madsen, Enterprise Account Manager, Lenovo

Det er en stor ære for NetApp som leverandør, at igen blive accepteret til at levere storageløsninger igennem SKI. Vi ser meget frem til samarbejdet med vores stærke samarbejdspartner Komplex it, samt at kunne levere, servicere og supportere landets offentlige institutioner med solide, stærke og sikre it-løsninger.

Kim Wellendorph, District Manager, NetApp

Vi glæder os til sammen med Komplex it, at kunne levere til nye og eksisterende kunder i den offentlige sektor på SKI 50.03. Vi værdsætter den professionelle tilgang Komplex it bringer til markedet, og vi ser frem til mange tilfredse kunder.

Carsten Friedrichsen, Enterprise Account Executive, Hitachi Vantara

Vi ser frem til samarbejdet på rammeaftalen SKI 50.03 Server & Storage og ønsker sammen med Komplex it at tilbyde vores fælles kunde de bedste muligheder for deres infrastruktur. Vi er glade for muligheden og glæder os til at servicere den offentlige sektor sammen med Komplex it.

Heidi Have, Public Sector Sales Director & Christian Borg Møhl, Channel Sales Director, Dell Technologies Danmark

HPE sætter stor pris på at skulle arbejde sammen med Komplex it på den nye SKI 50.03 aftale. HPE har flere års erfaring med salg til de offentlige kunder, og vi glæder os til at fortsætte dette samarbejde med Komplex it hos de mange offentlige kunder.

Nazir Sajjad, Country Manager Channel, HPE

Vi kan hjælpe med indkøb på SKI-aftalerne

Rikke LaursenDer er mange muligheder inden for indkøb på SKI-aftalerne. Kontakt Rikke Laursen for en snak om, hvordan vi kan understøtte jeres offentlige virksomhed gennem vores ekspertise og løsninger. Ring, skriv eller udfyld formularen herunder.

Nyhed

Vi støtter Knæk Cancer for 17. år i træk

Menu